نمایشگر دسته ای مطالب
نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

برگزاری اولین نشست معاونین اجرایی و آموزشی مدارس متوسطه ومعاونین فنی هنرستان

برگزاری اولین نشست معاونین اجرایی و آموزشی مدارس متوسطه ومعاونین فنی هنرستان



به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بافق ؛اولین نشست معاونین آموزشی و اجرایی مدارس متوسطه و معاونین فنی هنرستان ها با حضور مدیر و معاون آموزشی اداره ،کارشناس حراست و کارشناس سنجش و امتحانات در محل سالن کنفراس برگزار گردید.

در ابتدا "سیدجواد میرجعفری" مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها همکاری و تعاون در تمام امور مدرسه را از وظایف معاونین برشمرد و افزود : 4 نهاد اصلی در مجموعه آموزش و پرورش برنامه ریزی، اجرا، اعتباری و ارزیابی می باشد .

وی با بیان شرح وظایف معاونین مدارس مدیریت عملکرد فعالیت ها و برنامه ها خاطرنشان کرد : کلیه ی معاونین با رعایت ضوابط و اصول اخلاقی باید در 30 درصد از فعالیت های مدرسه مشارکت و همکاری داشته باشند.

میرجعفری ادامه داد : رعایت تمام شیوه نامه ها و دستورالعمل های اداری و اطلاع رسانی آن به سایرهمکاران از وظایف  اولویت دارمعاونین به شمار می رود.

"قاسمی" معاون آموزشی آموزش پرورش اشاره به نقش معاونین در مدارس اظهار داشت: معاونین آموزشی و اجرایی مدارس و همچنین معاونین فنی هنرستان ها از ارکان آموزش و ارتقاء سطح علمی و امور تربیتی دانش آموزان می باشند .

وی تهیه و تنظیم گزارش ها ی لازم در خصوص فعالیت های مدرسه یا همکاری و مشارکت در آن را از جمله کارهای معاونین اجرایی عنوان و افزود: همکاری در برنامه ریزی نظارت و اجرایی و فعالیت ها ، توسعه مهارتها ی حرفه ای خود، پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع به والدین ، دانش آموزان ،کارکنان ، تحویل اسناد و دفاتر امتحانات و صورت اموال مدرسه ، مراقبت در رسیدگی به حضور  و غیاب کارکنان ، تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از جمله وظایف معاونین اجرایی می باشد.

قاسمی همکاری در کلیه ی امور با مدیر مدرسه را نیز از وظایف معاونین آموزشی بیان کرد و خاطر نشان کرد : نظارت و کنترل دقیق در برگزاری انتخابات، مطالعه دقیق و اجرایی دستور العمل ها و بخشنامه ها به سایر همکاران ، فعال نمودن تشکل هایی دانش آموزی و ارتباط مستمر با اداره از وظایف معاونین آموزش می باشد.

وی ادامه داد : تحلیل شرایط آموزشی فعلی آموزشگاه ها و برنامه های در دست اجرا جهت ارتقا سواد علمی دانش آموزان و هنر جویان، هنرستان ها در شرایط ویژه پس از کرونا لازم و ضروری است .

قاسمی تغییر نگرش از نتیجه محوری به فرایند محوری در آموزش را مهم و ضروری خواند و اظهار داشت:  با بررسی چالش ها ی هدایت تحصیلی در دوره اول ،برگزاری صحیح امتحانات نهایی و کنکور دوره دوم و توجه به کیفیت آموزش های فنی و مهارتی و کنکور کاردانی در هنرستان ها می توان به کیفیت بخشی آموزشی کمک کرد.

در این جلسه "اکرمی "  کارشناس حراست به بیان نکاتی در رابطه با رعایت ضوابط اخلاقی و قانونی در مدارس پرداخت .

همچنین "داوری " کارشناس سنجش و امتحانات توضیحاتی در رابطه با چگونگی برگزاری امتحانات نهایی و هماهنگ ،دقت در ثبت نمرات و دقت در تکمیل دفتر آمار ارائه داد.

درپایان نیز حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.