هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 99 برگزارشد

هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 99 برگزارشد


استاندار یزد گفت : کمبود‌ها و نواقصی که در حوزه آموزش مجازی دانش آموزان وجود دارد باید مرتفع شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، " محمد علی طالبی " با اشاره به اقدامات مناسب استان در حوزه آموزش مجازی اظهار داشت :باید شرایطی را فراهم کرد تا خیرین استان در بخش‌های مختلف بتوانند یاریگر آموزش و پرورش استان باشند و یک کمیته راهبردی باید دراین خصوص تشکیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست اظهار داشت : بعد از گذشت یک ماه به دلیل شیوع بیماری کرونا، شرایط بحرانی در کشور و استان حاکم شد و متناسب با مصوبات ستاد پیشگیری ازکرونا مجبور به حذف آموزش های حضوری شدیم و همه آموزش ها به صورت غیرحضوری دنبال می شوند.
" عباسعلی دانافر" افزود : با توجه به شرایط موجود مدیران مدارس موظف به طراحی اطلس یادگیری دانش آموزان شدند تا شیوه آموزش های غیرحضوری برای هر دانش اموز مشخص شود. .
وی نتایج این بررسی را استفاده حداکثری دانش آموزان ازشبکه شاد عنوان کرد و گفت : آن تعداد از دانش آموزانی که امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند از طریق شبکه سیما آموزش ها را دنبال می کنند و بخشی هم از طریق درسنامه هایی که آموزش و پرورش استان تدارک دیده است آموزش های لازم را فرا می گیرند .
دانافر درادامه تصریح کرد : 8 هزار نفر از 14 هزار دانش آموز استان که مشکلات سخت افزاری داشتند از طریق کمک های خیرین بزرگوار رفع شد و برای ما بقی که بخش عمده ای از آنها را که دانش آموزان اتباع تشکیل می دهند تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا پوشش حداکثری داشته باشیم و حتی یک دانش آموز نیز از تحصیل بازنماند .
مدیرکل آموزش وپرورش همچنین از واگذاری دبیرخانه دانش آموزی نوزدهمین اجلاس سراسری نماز به استان یزد خبرداد و افزود : اقداماتی که زمینه های همکاری و مشارکت سایر دستگاهها برای برگزاری هرچه باشکوهتر اجلاس نوزدهم را فراهم میکند را انجام دهیم .
دانافر در ادامه یکی از مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش را اجرایی شدن سند تحول بنیادین و 25 بسته تحولی این سند عنوان کرد و گفت : اجرای بسته تحولی بوم یا برنامه ویژه مدرسه مورد توجه است که در این بسته، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مکلف کرده است که مدیران مدارس می توانند در فرآیند یاد دهی و یادگیری در طول سال تحصیلی 60 ساعت را به آموزش های مورد نیاز دانش آموزان اختصاص دهند.
وی گفت : در این برنامه دانش آموزان در هر منطقه متناسب با مقتضیات نیازهایشان محتواهایی تدارک دیده شود و دراختیار دانش آموزان قرار گیرد .
گفتنی است در این نسشت سایر اعضاء به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
آدرس کوتاه :